rackarunge

Alla inlägg under december 2012

Av Emmelie Larsson - 26 december 2012 19:29

Olgas hosta är över *trumpeter och fanfarer* och nu har hon hälsat på hundar igen :).
Två gånger denna vecka har vi åkt till mitt gamla område och gått promenader då det Inte åker bilar eller går så mycket människor på våran lilla väg, mycket spännande för Ollan att gå på nytt ställe. Igår gick vi där senast och va ute drygt 35min och så mötte vi Kerstin och Izzie :))..
Måste promenera på andra ställen så ofta det går! :)

Idag har vi träffat Olgas syskon en stund. Det var fem valpar och tre vuxna. Olga, Tosca, Aslan, Leo och Opie från Borås! Första gången vi träffade Opie sen han flyttade :).
Sen var det Trolla och Maja samt Hector som var med :).
Kort inlägg plus lite bilder..

Av Emmelie Larsson - 14 december 2012 17:37

Denna vecka blev inte som planerat. Vi var på kursen i tisdags vilket gick bra, vi blir bättre tillsammans på övningarna och det är roligt :).

Tisdag natt vakna vi av att Olga hulkar och ser ut att spy. Hon fortsatte och fortsatte, trodde hon satt i halsen först så körde ner fingrarna en bit och då lyckades väl lite slem komma upp men inget mer. Hon fortsatte låta hela natten och tankarna kom att det kunde vara kennelhosta. Har aldrig tidigare haft hund som hostat så tänkte inte på det först. Ringde veterinären men vi avvakta till dagen efter. Tog tempen 3ggr under dagen för att kolla att hon inte fick feber. Vi tog de lugnt hela onsdagen. Eller Olga och Mika då jag var iväg på morgonen men sen deltog även ja i vila och lugn kväll. De få gånger hon lyckades varva upp sig själv börja hon hosta. Natten till torsdag fortsatte hon att hosta och på torsdagen fick vi en tid till veterinären så de fick lyssna på hjärta och lungor också, de lät jättebra iaf men kennelhosta har hon. Så idag är vi sjuka tillsammans. Jag vart också dålig i tisdags natt, började bli konstig i halsen samt förkylning. Nu har jag inte så ont i halsen men torr, förkyld, hosta och huvudvärk. Sjukstuga.

Olga fick några bisolvon tabletter igår kväll från rekommendation ifrån veterinären och vet ni, hon hostade Max 2ggr under natten. På morgonen lyckades hon "äntligen" spy upp slem och skit. Bra att få upp slemmet som jag förstått det i alla fall. Hon hostar dock ibland om hon lyckas komma upp i varv och när hon börjar skälla för att hon vill leka. Blir lite konstigt voff,host,voff,host grej.

Hon är pigg som vanligt och aptiten tror jag aldrig hon kommer förlora ^^
Är som en Labrador, matglad tjej.
Det är inte(!) det lättaste att hålla en rottweiler valp lugn, framförallt inte om hon heter Olga och har en hel del energi :p. Igår vart det lite klicker och övningarna ifrån kursen sen märgben att smaska på. Idag har hon varit lugnare (tack!) och vi lyckades till och med fota lite utomhus och hon stod stilla och började aldrig springa runt :).

Så lite sött denna vecka, några nya bilder på fjärten och hemsidan www.rackarunge.se har fått ny layout. Även om vi båda är sjuka så får vi lite extra tid med varandra. Hade såklart gärna spenderat våran tid tillsammans pigga och friska så man kan träffa andra och miljöträna etc :)...

Olga väger nu 17kg och höjden vet jag inte haha. Stora tjejen börjar hon bli hur som helst :).

Bild från veterinären
Tre bilder ute ifrån idag, min vackra tös! <3
Sist en bild på Bonus :)

Av Emmelie Larsson - 6 december 2012 18:19

Enligt statistiken så är det ju besökare på denna blogg. Men till 99% tomt på kommentarer ;).
Skulle vara roligt att veta vilka som kikar in till och från, har ju noll aning annars haha. 
Gör en tumme upp (Y)    att ni läst/bläddrat igenom i alla fall och skriv vem ni är ;).

Hur som, bloggen är iofs för min egna del. Men alltid kul att veta vilka som faktiskt läser titt som tätt,
om någon läser!    

Olga har busat och härjat runt i snön idag, först bara hon och jag sen har hon busat lite inomhus med en liten staffordshire bullterrier valp på 9 veckor som heter Nova. En söt liten köttbulle!
Vissa utav er är ju vän med mig på facebook så alla bilderna finns där, någon dag skall de komma upp fler bilder på hemsidan också http://www.rackarunge.se , men när man har tid att pilla på hemsidan vet jag inte just nu. I helgen hoppas jag på att lyckas ändra layouten i alla fall. Alltid något. Men en hemsida blir ju aldrig klar ;).


Lite bilder tänkte jag bjuda på som alltid, denna gång inga mobilbilder som det alltid blir annars. Enklast med bilder ifrån mobilen haha. Ha en trevlig kväll!

(blev bara fyra då datorn segar...)


       

Min vackraste flicka! <3



Av Emmelie Larsson - 5 december 2012 09:08

I måndags blev Olga 15v. Stora tjejen. Hon har fortfarande tejp på öronen, är väl en vecka hon haft det nu och jag tänkte ta bort tejpen i helgen och försöka fota henne istället ^^. Kan hoppas att denna tejpning räcker men lär säkert få tejpa mera ;p.

Kurs igår, gick bra. Roligt att åka iväg och göra något :).

Massa snö, mer snö hela tiden. Olga tycker det är buskul och fångar snöflingor som faller ner från skyn. Hon stirrar ner i snön och smyger på snön som rör sig ovanför hennes tassar^^. Tokiga tjejen.

I övrigt går det bra, sover en del hela nätter och ibland måste hon ut en gång. Ibland sover hon utan bur och ibland i sin bur/hage. Beror på hur busig hon är ;).

Snart helg och då ska vi lattja mera i snön!

Några bilder på Olga :)
Lite på snö utsikten
Olgas kurskompis
Och min älskade ängel Zebulon!
Som saknas oerhört. Första vintern utan honom. Han älska att busa i snön!

Av Emmelie Larsson - 5 december 2012 09:08

I måndags blev Olga 15v. Stora tjejen. Hon har fortfarande tejp på öronen, är väl en vecka hon haft det nu och jag tänkte ta bort tejpen i helgen och försöka fota henne istället ^^. Kan hoppas att denna tejpning räcker men lär säkert få tejpa mera ;p.

Kurs igår, gick bra. Roligt att åka iväg och göra något :).

Massa snö, mer snö hela tiden. Olga tycker det är buskul och fångar snöflingor som faller ner från skyn. Hon stirrar ner i snön och smyger på snön som rör sig ovanför hennes tassar^^. Tokiga tjejen.

I övrigt går det bra, sover en del hela nätter och ibland måste hon ut en gång. Ibland sover hon utan bur och ibland i sin bur/hage. Beror på hur busig hon är ;).

Snart helg och då ska vi lattja mera i snön!

Några bilder på Olga :)
Lite på snö utsikten
Olgas kurskompis
Och min älskade ängel Zebulon!
Som saknas oerhört. Första vintern utan honom. Han älska att busa i snön!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards