rackarunge

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emmelie Larsson - 24 augusti 2013 22:11

Kortfattad text,

Jag och Olga åkte till Haninge BK med Jessica, Lexon och hennes systers hund Ozzie!

Olga fick öva på passivitet, några korsta steg i fotgåendet, kontaktövningar samt att vara modell ;). Sen bara vara med oss när vi satt och snackade!

Jessica tränade lite med Ozzie som är en staffehane på snart 1år. Väldigt trevlig och glad pojke! De körde lite lydnad sen körde vi lite budföring på skoj. En trevlig kväll som resulterade i två timmar på klubben. Varav en timma (säkert!) blev det endast prat haha! Men för Olgas del så gav det mycket att bara vara med istället för att vara hemma hela tiden. Hon snarkar sött!

Ollan bollan!

Ozzie!

Ozzie!

Olga vet hur man är seriös....!

Av Emmelie Larsson - 23 augusti 2013 12:11

I onsdags kväll åkte jag till kista bk för öppenträningen som är för ungdomarna ;). Jag lånade jaktlabben Adder för att köra lydnad. Olga fick faktiskt vara hemma denna gång då jag aldrig tränat med Adder förut så ville jag lägga fokus på honom :). Nästa gång får neråt Ollan följa med och öva passivitet, stadga och lugna övningar eller bara ta det helt piano och vara med. Vilket blir en bra övning i sig så länge hon inte blir tokglad och så.

Vi var fyra tjejer på klubben denna kväll. Förutom ett gäng äldre damer/kvinnor som inte var direkt trevliga om man säger så. Varken emot oss eller mot sina hundar. Så himla otrevlig attityd på hundträningen att man bara blir förbannad. Förstår inte hur man kan träna på det viset. Ingen glädje alls. Usch. Släpper de.

Var på klubben i 2h drygt och hade en fantastiskt bra kväll. Träning, umgänge, snack, foto, träning. Trevligt, riktigt trevligt! Glädje!

Var riktigt roligt att träna med Adder. Han kan alla momenten i LK1 och några i LK2 så han är perfekt att låna och öva in självkänslan på ;). Vi körde fotgående, apportering utav metall och träapporten, hopp över hindret och lite läggande under gång. Samt hade buskul!

Känslorna i onsdagskväll var otroligt många. Var riktigt kul att träna på som "vanligt" igen och inte behöva tänka på trasiga armbågar. Kul att träna en hund som kan det mesta. Samtidigt tråkigt att inte ha min älskade Olga där, att veta att det dröjer innan vi kan köra fullt ut igen. Snart ska hon vara återställd hoppas jag, rehab står fortfarande på listan men hoppas denna tid går fort! Bli frisk mitt lilla hjärta! <3

Sen var de mer känslor. Åt ett annat håll. Att se denna glada svarta Labrador hane springa runt och fota honom gav mycket känslor till Zebulon, min älskade ängel vad jag saknar min svarta tok, min rackarunge! Den hunden, han kommer alltid vara speciell! <3333
Ack så saknad, älskad och vilka minnen vi har tillsammans! <3

En onsdagskväll som gav mycket åt alla håll och kanter.

Du är så otroligt saknad min Zebulon! <3

Av Emmelie Larsson - 20 augusti 2013 15:08

Den 20 augusti 2012 föddes det ett gäng valpar. Tre tikar och sex hanar beslöt sig för att bli en del av denna värld. Nio härliga individer.
En liten huligan skulle bli min, en liten tjej, en liten Olga! När hon var 6v valde jag mellan två tikar. Mellan Olga och hennes syster Tosca som senare hamnade hos min kompis Lotta! Så syrran bor några minuter här ifrån, Dalarö brudarna kallar vi dem ;)...

Jag var hos dessa valpar så mycket jag kunde när de var små. Så fort jag fick hälsa på försökte jag vara där 1-2ggr i veckan. Hjälpte till med det ena och det andra. Ett livligt gäng med små rottweilers!

Idag blir detta gäng ett helt år...! Galet vad tiden går fort. Rusar fram.
Nyss var ni alla så små, ni försökte rymma ur hagen, ni härjade och stojade på golvet, somna tvärt mitt i en lek, bet i kläder, lukta alldeles ljuvligt och så otroligt små och söta.

Min älskade Olga fyller alltså ett år idag, 1år! :D stora tjejen. Min älskade Fjärt, min lilla Ollan! Hon är en riktigt härlig tjej, go och glad, energi till tusen emellan åt och rolig att jobba med. Finns inget jag ångrar med denna tös! Min dröm var att få min lilla rottweiler och efter mycket fick jag henne, min Consenzas I Have A Dream, mer passande namn finns nog inte...!

Stort grattis till syskonen; Tosca, Decibel, Dante, Aslan, Leo, Mamba, Opie och Triton.

Olga din galenpanna, jag älskar dig otroligt! Bli kry nu så ska vi äga världen tillsammans!

7v, 8v och två bilder från denna vecka! <3

Så jäkla liten!

Äckligt söt!

Första kurstillfället!

Kärlek!

Av Emmelie Larsson - 19 augusti 2013 09:37

I lördags stod klockan på 4.30 då dagen skulle spenderas i Eskilstuna med Elisa & Zews. Hundutställning.

Var hos Elisa runt 6.30 och strax innan 7 drog vi och var väl framme några minuter efter åtta på morgonen. Packa ut ur bilen och bege oss till ringen. Var några raser före Zews, cattledog, kelpie och schäfer. Vart så jäkla kär i den långhåriga schäfer hanen som ställdes. Bilder längre ner.
Domaren från Argentina verkade snål i början på raserna innan med Excellent. Zews var ensam i unghundsklassen och lyckades få excellent och CK. Sen skulle han in igen och tävla om bästa hanhund, där han mötte en äldre championhane, Zews blev etta. Fick då tävla emot bästa tik och vinner, fick sitt 5e CERT blev BIR och fick sitt CACIB! Sådan jäkla lycka, så himla kul att stå och heja. Woooohooo!!! :D

Vart 4,5h väntan till BIG-finalen. Dagen vart lite seg då och då men tiden rann iväg i alla fall med trevligt sällskap. Finalen började vid 15. Zews vart oplacerad där men ack så nöjda vi vart över dagen i alla fall! Inte min hund men vart fan stolt ändå haha. Så himla duktiga tillsammans, vilket team ni är! <3

Hade en härlig dag. Molnigt men inget regn, helt perfekt för hundarna egentligen. Var hemma runt 18.30 tiden tror jag - helt slut!

Lite bilder :)



Snygga hanen!

Kär i den killen

Bästa Zews!

CK,CERT,BIR,CACIB!

Stooora öron

Bästa avelsgrupp

Finaste Olga var hemma med husse!

Av Emmelie Larsson - 13 augusti 2013 10:28

Dessa tre dagar som varit har Olga verkligen vart hetare än gröt. Kokar, de kryper i skinnet på henne, hon kryper nästan ur skinnet! Så jäkla mycket energi i den där "lilla" spinkiga Rottweiler kroppen. Explosion. Som en tickande bomb. Hon är inte ens en vanlig liten bomb, utan kommer ni ihåg de där TNT- lådorna i Crash Bandicoot, (spelet till Playstation som fanns när man va yngre ;),) på vissa lådor kunde man hoppa, men hoppade man på en TNT-låda så exploderade man - där har ni Olga!
Hon är en TNT-låda, nära till explosion varje dag. Dock hoppar jag inte på henne utan hon vill hoppa på mig ;)...

Vi kör lite klicker och lugna hjärnövningar men hon kryper lätt ur skinnet där också ibland. Ber jag henne sätta sig för att öva tex vacker tass så slänger hon sig ner med hakan i backen efter en stund. Hakan i backen är hennes parad nummer numera.... Att slänga sig ner är inte det bästa för armbågarna. Så vi kör lite koncentrationsövningar från ligg, går lättare. Men att ha varit kopplad sen början av maj och inte fått springa runt ute sen dess ger mycket myror i brallorna på en liten rottweiler som ännu inte har fyllt ett år.

Att köra några korta steg i fotgående är inte att tänka på egentligen. Hon blir så jäkla lycklig att hon flyger fram som en exploderande känguru! Big no no!!!

Det är absolut härligt att hon är go och glad, är pigg och har energi. Men det är så fruktansvärt jobbigt i hjärtat när man inte kan släppa lös henne, kampa runt med en leksak eller hålla på med roligare aktivitet som ger henne mer än de lilla vi kan nu.

Hoppas på att börja traska nästa vecka, hon behöver de verkligen då denna armbåge verkar ha varit lite jobbigare för henne. Varit öm till och från, varit lite halt mm. Vi kör kylning så mycket som möjligt på armbågen i alla fall, och massage och rörelseträning.

Älskade skitunge. Bli helt återställd nu så ska vi busa så mycket vi kan! <3

TNT-låda ;)

Olga ville busa imorse!

Uttråkad tjej fick kylning!

Galen tjej i soffan

Vacker liten tjej!

Av Emmelie Larsson - 4 augusti 2013 20:37

Idag är det 9 dagar sedan operation nummer två. Denna gång tycker jag att hon varit gnälligare och mer otålig på att ligga i sin hage. Denna helg som varit väldigt varm har varit rätt jobbig för Olga. Hon flåsar mycket, såret från stygnen har blivit varma eller något och är röda och lite irriterade pga värme troligen. I veckan ska stygnen bort, ska fixa tid för det.

Hon verkar mer öm och lite små halt på det opererade benet och vi försöker ta det ännu lugnare. Vissa dagar är det svårt. Riktigt svårt. Hon har mycket energi som vill ut ut kroppen, hon hoppar gärna om hon kan och krafsar ute eller försöker göra ryck i kopplet....

Denna helg har varit jobbig känslomässigt. För min del. Olga har nog också haft det lite jobbigare denna helg om man jämför med innan och förra operationen. Försöker kyla oftare och massera den förra och mjukt på den ny opererade.

Imorgon börjar jobbet igen. Mamma är ledig en vecka till som tur är. Sen ska man få ihop vardagen igen. Önskar man hade råd Att ta lång ledigt under denna process men det har jag inte. Tyvärr.

"It's simple, but not easy"...

Fröken har vuxit på höjden som vanligt och mäter väl 60-61 tror jag

Blicken! <3

Doppa tassarna iaf men var inte dagens höjdpunkt enligt badkrukan

Redo att sova!

Hon vill ut och leka!!!

Knasigt ljus men så söt iaf!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards