rackarunge

Alla inlägg under december 2014

Av Emmelie Larsson - 30 december 2014 09:13

Igår var det Olgas tid för rehab igen på Dogland hos fina Frida! :) varje måndag ;).

Igår kändes det som en bra dag i traskens tecken ;). Olga var pigg och busig, larva runt i väntrummet och var sprudande glad. Travade på väldigt bra igår när hon kom in i det och hon är så förbaskat söt! :D

Hon var lika vild som alltid när Frida ska ta ur henne ifrån trasken och torka. Som en ung vildhäst haha. Ålar på golvet, rullar halft runt, skuttar upp och ner. Älskade fisunge, de värme så gött när hon är så pigg och mysig!

Det känns dessutom så himla bra att hon litar på Frida så pass mycket. Frida får göra vad som helst, även om något kanske är obehagligt eller tar emot så tittar hon på Frida och låter henne pyssla. Hon tillåter och litar på Frida i hennes arbete och som person. Det värdesätter jag högt. Det gör resvägen värt.

Efter trasken vart det 15min på vibbplattan som vanligt. Mysigt!
Väl hemma somna Ollanbollan djupt i soffan! <3

Av Emmelie Larsson - 27 december 2014 12:15

Under natten har vi för första gången fått snö som ligger kvar. Ett par centimetrar i alla fall och hundarna är så glada! Hyzz springer runt och fångar snö som kastas eller faller ner!

Med snön är det så jäkla trist att träna utomhus och jag fixar inte kylan. Mina händer domnar typ bort efter några minuter och lederna får ondare. Så utomhusträning går i stort sätt inte. Promenaderna får duga och då kan man såklart köra lite små saker men ren träning ute är klurigt!

Som tur är finns det många fina inomhushallar att träna i här i Stockholm men ja allt kostar ju pengar att hyra samt bensin dit och hem. Har bokat in två pass längre fram i alla fall men just nu har jag heller inte råd att hyra fler timmar! Så
Vi kör lite små saker hemma i vardagsrummet, man blir såklart begränsad med vad man kan göra. Man det är alltid något litet iaf ;).

Längtar till tisdag i alla fall då är Hyzz kurs :). Förra veckan var det inget och veckan innan Kunde jag inte gå. Så nu vill vi åka till vår kurs ;).

Hoppas alla haft en fantastisk jul och att ni får ett gott nytt år! :)

Av Emmelie Larsson - 21 december 2014 21:02

Igår for vi ut i skogen vid gålö, jag, Ewe och mina hundar :). Vi lalla runt i skogen drygt en timma. Hundarna sprang runt och hade hur kul som helst! :)

Fotade lite också men min kamera är trasig, autofokusen hänger upp sig så man måste fokusera manuellt till och från, omöjligt på springande hundar ;). Men några få kort blev det. Lägger dock bara upp 3 nu. Då resten är på datorn och inte mobilen!

Igår fick de lördagsmys med en varsin grisfot. Luktar inte alls gott kan jag lova! ;)


Mobil bild

Av Emmelie Larsson - 15 december 2014 18:57

Ja igår vart den lilla bruna valpen hela 6 månader gammal!! Det är helt sinnes ju. Tiden går så otroligt fort, kan inte förstå att han är ett halv år redan. Jösses.
Han växer och frodas hela tiden. Just nu är han ca 47cm hög. Vikten vet jag inte då jag inte vägt honom på väldigt länge. Får se om han växer mer på höjden eller inte, någon cm till kanske ;). Jag vet ju att kelpie är en helt annan ras och en betydligt mindre ras än rottweiler och labradorer. Men ja, jag har inte vant mig helt ännu att han faktiskt inte blir så mycket högre! Huvudet måste dock växa till sig hahaha! Det är väldigt litet emot kroppen och han ser väldigt oproportionerlig ut ibland. Men ja de är ju nu de är i sin "fulålder"!

Nej men det ska bli spännande och se vad det blir av den där valpen. Utseende mässigt och träningsmässigt men framförallt ska det bli otroligt roligt och mysigt (vilket det redan är!) att ha Hyzz i våra liv som en fin familjemedlem och kompis! <3

Han är otroligt(!!) social och älskar människor, sjukt mysig och jätte rolig att träna med! <3

8v liten korv

Ny duschad 6mån pojk igår

Av Emmelie Larsson - 14 december 2014 16:26

Usch vad jag känner mig dålig på att skriva inlägg just nu. Men men, motivationen är rätt låg just nu.

I måndags var vi på rehaben i alla fall. Trasken gick bra. Kort och gott.

Tisdagen var de ingen träning för Hyzz då lektionen var inställd eftersom mer än halva gänget skulle iväg på utbildning/möte eller något sådant :). Så vi firade min mamma istället som fyllde år!

Hyzz växer så det knakar. Måste mäta och väga honom snart! Vore kul att se vad han står på nu. Ena stunden känns han jätteliten fortfarande men andra så ser han så stor ut ^^. Benen växer!

I helgen har jag varit på hundmässan som så många andra hund och kanske några icke hundmänniskor ;).
Igår shoppade jag lite, kollade rottisarna, och lalla runt ett par timmar. Hundarna var med mamma :). Idag var jag där igen några få timmar för att kolla när Elisa och Zews sprang i utställningsringen!

Hemma vid 14.30 så for jag ut i skogen med hundarna så de fick lalla runt bäst de ville. Lyckliga hundar! Nu sover de gott båda två i mitt knä! Tätt intill varandra! <3

Av Emmelie Larsson - 3 december 2014 15:22

Nu var det ett tag sedan igen. Prioriterat annat än bloggen och tappat lite motivation faktiskt. Men nu så kommer ett pluttigt inlägg om någon är intresserad haha!

I måndags hade Olga sin rehab som vanligt, hon var bättre än sist i alla fall vilket är skönt. Hopppas de håller i sig. I måndags började hon även springa i trasken igen då vi fick ta och backa i träningen efter 1månads vila ifrån rehaben pga akuta kastreringen.
Men nu är allt som vanligt och vi köttar på! :)

Hyzz hade sin kurs igår. De går framåt och det är roligt! :) kul att se när polletten trillar ner och se hur han fattar grejerna hela tiden. Är skillnad på kelpie och rottis där ;). Polletten går ner väldigt mycket fortare hon en kelpie än hos rottisen ;).

De har olika fördelar båda två. Hyzz måste öva ännu mer på passivitet. När Olga gick denna kurs var hon yngre vid start, 12v. Hon sov och var tyst så fort vi inte tränade. Men körde järnet när vi skulle va aktiva!
Hyzz är otrolig, piper och har svårt att sitta still i perioder när inget händer ;). Har full fokus när vi tränar och är aktiv men som sagt passiviteten mer prio på! ;)

I övrigt då, jo livet rullar väl på som alltid. Mycket jobb känns det som. Jag är tillbaka på heltid på Ica efter mina 3mån provanställning på hunddagis. Dagiset hade inte mer än 50% tjänst och jag kan inte jobba 12 dagar på rad, ledig 2 sen börja om längre. Kört det i tre månader, jobbat på dagis sen Ica. Ica två dagar i veckan sen varannan helg. Sen har ju även Olga rehab och Hyzz haft kurs. Så vart sena kvällar och tidiga mornar. Mycket mycket bilåkande. Min kropp sa ifrån på sååå många olika sätt. Så Ica heltid igen.

Snart är detta år slut. Överge 2014. Ska bli skönt med ett nytt år. Jag hoppas på ett otroligt positivt och glatt år, utan dödsfall hos djur och människor i min närhet, utan operationer för mina hundar. Håller tummarna för ett friskt och roligt år 2015! :)

Idag är jag hemma från jobbet. Vaknade med dunkande huvud och migrän. Var otroligt yr, kändes som allt i rummet flög omkring, som om jag låg i en guppande båt. Obehagligt och jobbigt. Jag och hundarna tog oss tillslut ut på en 45min promenad och sen har vi vilat hemma!

Fått hundarnas mat för denna månad också. Alltid lika snabb leverans ifrån Zoozoo.com suveräna!

Sötisarna tigger inte alls!

Hundmaten ?

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards