rackarunge

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Hundhallen två timmar!

Av Emmelie Larsson - 20 januari 2015 09:09

I söndags hade jag och Elisa hyrt hundhallen för två timmars träning. Vi bokade denna redan i november och har två timmar till bokade i början av februari. Hur har alla råd att hyra hallar flera gånger i veckan eller månaden?! ;-P önskar jag hade råd att hyra fler timmar oftare men ekonomin är inte i överflöd och det finns viktigare saker att lägga pengarna på även om jag gärna vill träna mer i hallen. Men vi tränar en del hemma också så. That will do.

Hur som. Två timmar i söndags kväll och det är alltid mysigt att umgås med Elisa. Hyzz fick börja med att sitta i buren och vänta, något han måste öva på. Hans stämma är jag inte förtjust i ;). Öva öva öva på passiviteten och att vänta tills man är lugn. Inte lättaste med en galen kelpie haha!

Olga fick träna lite små saker då hon inte är helt fräsch. Men fotgående, två lägganden för att visa Elisa samt apporten övade vi på. Och korta pass. Sen fick hon strosa runt.
Hyzz fick träna ingångar, sitt-ligg, ligg-stå, stå-ligg mm, han fick springa i en tunnel vilket han tycker är super roligt. Får se om man tränar agility på amatör nivå med pojken sen. Jag kan inte mycket inom den grenen ^^. Han fick öva lite på apporten. Samt att träna att vara med mig och fokusera på mig medan Elisa körde med Zews bredvid. Det gick ändå bra tycker jag, lite svårt att fokusera på mig när Zews sprang iväg lite längre bort otroligt duktig! :)

Inte världens effektivaste pass men något i alla fall och hundarna sov som stockar när vi kom hem. Nöjda.

 
 
Malin

Malin

20 januari 2015 10:21

Lyyyx med en hundhall! ;)

http://liivat.wordpress.com

Emmelie Larsson

20 januari 2015 10:25

Hihi ja! Men har aldrig råd att vara där ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards