rackarunge

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2015

Resan hem från Finland!

Av Emmelie Larsson - 3 augusti 2015 19:56

Vi startade då vår hemresa ifrån Finland på söndagsmorgonen. Klockan ringde 06 (finsk tid) på morgonen och vi knallade ut på en 30min promenad med hundarna, de fick även springa lite lösa på ena ängen och sträcka ut de korta och långa benen ;). Sen var det frukost för oss och att börja packa in i bilen och städa klart stugan! 08.00 lämnade vi campingen och åkte mot skogen för att hämta Sanna och barnen i stora stugan. Sen förbi deras farmor lite snabbt och säga hejdå! När vi väl sagt hejdå och tankat upp bilen så började vi rulla mot färjan i Åbo!
Klockan var 9.20 när vi åkte ifrån Lieksa!

Bilresan gick bra men ack så segt det är att åka sådär många timmar. Tror vi tjänade en timma på hemresan iaf, tog drygt 9h och dit tog det 10h. Några mindre stopp då barnen somnade i början och vi körde nonstop iaf 4h innan första pausen.

När vi hade ungefär 20min kvar till färjan så stannade vi på en åker/äng och lät hundarna springa runt lite innan 11h på båten! Vi stannade även inne i "centrum" runt båthamnen och vandrade runt 20-30min och barnen lekte i en park en stund. Sen var der bara börja köa för att köra på båten. 20:55 finsk tid skulle båten börja rulla hemåt! Vi åkte Vinking Line M/S Grace, den nyare båten. Otroligt fräsch och fin. Hytten var väldigt fräsch och ljus, matta längs hela golvet, värmegolv på toan och större dusch än andra båtar. Vi bokade ändå den billigaste hytten men så najs ändå! :) undra hur schysst de dyrare hytterna är ^^.

Migrän hade jag igår hela dagen och det blev bara värre och värre. Sov inte så jättebra men ikväll blir det min egna säng, så skönt! Dock migrän idag också. Går väl över efter en god nattsömn!

Hundarna skötte sig bra på båten hem iaf. De kändes lugnare än på dit resan. Deras fina lilla toa var dessutom mycket fräschare än den förra båtens. Vi kommer absolut kunna åka färjorna med hundarna igen. Så länge de är ordentligt rastade och något nöjda så sover de ändå om man åker nattbåt. För dagsfärd med hund på båten vägrar jag dock! ;)

Borta bra, men fan så skönt att komma hem till egen dusch och säng! Hihi! Ses igen Finland.

Platsliggning 4/100 i bilen igår

Trött kille

Lyckan att springa på ängen efter drygt 9h i bilen

Du är de sötaste som finns

Mina finaste! Ack så galna ibland men en vardag utan dessa, nej tack!