rackarunge

Alla inlägg under oktober 2015

Av Emmelie Larsson - 18 oktober 2015 18:37

Igår (lördagen den 17/10) gjorde jag och Olga äntligen vår lydnadsdebut! Vi åkte till Sofia i fredags och sov där så följde hon med oss till Karlskoga BHK på lördagsmorgonen.

Först måste jag säga att klubben var otroligt mysig och fin. Jätte trevliga människor, domare, testledare - alla! Bra välkomnande! :)

Jag var otroligt nervös och tog denna tävling som ett test för att se vart vi stod och släppa "spärren" och faktiskt våga testa någon gång. Målet var att ha KUL och att behålla Olgas härliga attityd och känsla, de gjorde vi! Som sagt så skaka jag nog som ett asplöv och hörde knappt vilka moment testledaren sa haha. Men lyckades ha en otroligt taggad hund med en härlig attityd och ett bra samarbete. Är sååå nöjd med Olga! <3

Vi knåpade ihop 166p trots en 0a på läggandet. Alltså ett FÖRSTAPRIS! :D och vi hamnade på pallplatsen med en tredjeplacering! Domarn var otroligt trevlig och kom även fram efter peisutdelningen och gav fina ord och peppning! <3

Protokollet då, skriver domarns kommentar först och sen min tanke om momenten i paranteserna.

Platsliggning 10p - (Olga låg inte med hakan i backen som alltid men hon låg stabilt och kollade på mig!)

Tandvisningen 8p - Ändrar ställning. (Olga reste sig mot domarn men glatt och ville hälsa, en seger för oss)

Linförighet 9p - sitter snett, fin språngmarsch. (Alltså wow, tack för poängen! Snea sättanden VET jag att Olga har i ingångarna och i sättanden, mycket slarv som vi jobbar på!)

Läggande 0p - ligger ej. (Jag låste mig i hjärnan och vart osäker på vilket moment det var, härde knappt vad de sa. Sa LIGG alldeles för osäkert och tyst emot vad vi brukar och Olga blev då osäker. Hade jag haft hjärnan med så hade jag slängt in ett nytt LIGG snabbt men var helt black out haha. Läggandet har alltid fungerat bra men ngt segt men nu blev de noll haha)

Inkallande 9p - avslut. (Slog i mig och snett sittande. Härlig attityd och fart ändå, min tok!)

Ställande 8,5p - steg. (Ställandet har vi köttat senaste tiden pga att hon tar något steg ibland. Sista passen har gått sjukt bra men jo blev steg ändå. MEN hon stod kvar tills jag kommender sitt, vilket hon precis typ kvällen innan - lärde sig! Lycka!!)

Apportering 10p - (Klockrent! Ser sjukt söt och glad ut haha)

Hopp över hinder 9,5p - avslut. (Hon sitter snett)

Helhetsintryck 9,5p - mycket positiv, trevlig hund, fint förd av matte

Summa: 166p, 1a pris, 3e placering
Domare: Lena Löfroth

Alltså jag är så himla nöjd över vår debut. Otroligt glad över domarns fina ord. Olga var verkligen SJUKT glad och ja, något övertaggad under ett tillfälle haha. Att Olga var så taggad och fixa allt de nya är så bra. Sen att vi faktiskt lyckades få ett förstapris är bara roligt!

Tack Sofia för ditt sällskap! <3
Tack alla som kommenterat fb och instagram och hört av sig! <3

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards