rackarunge

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

? K Ä R L E K ?

Av Emmelie Larsson - 7 juli 2013 02:12

Många människor förstår inte denna kärlek man kan ha för sin hund, sin livskamrat, ens bästa vän, en trogen vän som alltid finns där, en vän som aldrig dömer dig. En vän som både ger och tar så mycket kärlek! <3

Jag är så tacksam för de tre fina hundar som bott/bor hos oss. Hugo familjens första Labrador, glömmer honom aldrig. Vänlighetens vänligaste. Skulle aldrig göra en fluga mot någon. Sen min älskade älskade Zebulon, min cowboy, min rackarunge, min ögonsten - mitt allt!
Han var min första egna hund. Så många minnen, så många upplevelser tillsammans, både bra och dåliga. Zebulon har lärt mig mycket. Vi kämpade länge, jag kämpade mycket för att få denna damppojk att göra som jag ville ;). Vi fann en bra balans och kompromissa om saker och ting. Han är och förblir min "number one", finns ingen som honom. När han försvann så slets en stort bit av mitt hjärta bort. Otroligt saknad! <33

Olga, min efterlängtade rottweiler. Efter mycket så fick jag henne tillslut. Hon är tio månader men ack vad ja älskar denna tjej. Hon är riktigt rolig att jobba med. Otroligt trevlig, mysig och tokig på samma gång. Finns så mycket i den lilla kroppen. Har lärt mig en hel del sen Olga kom in i mitt liv och jag hoppas med hela mitt hjärta att hon skall bli helt återställd så vi kan lattja i skogen igen, börja spåra, träna inför lydnaden igen, testa mera grenar tillsammans, växa tillsammans, bli ett team, utveckla vår relation. Älskade Fjärten! <3

För mig betyder hundar otroligt mycket. Ett liv utan hund är otroligt tråkigt. De tar tid att ha en hund vid sin sida, men den kärleken en hund ger är så värdefull. För många är hundar bara en hund, ett djur med fyra ben och svans. För mig är det en livskamrat, en bästa vän, en familjemedlem, en som jag kan gå genom eld och vatten för.

- kärleken ifrån en hund är fantastisk -

Älskade Hugo! <3

Älskade Zebulon! <3

Älskade Olga! <3

 
 
Sophie

Sophie

9 juli 2013 15:59

SV: Hej, och tusen tack för fina kommentaren! :)

Va tråkigt att höra om dina hundar.. Ja, resan med Segra har varit allt annat än enkel.. Hon har haft mer otur och varit sjukare än någon annan hund jag hört om, någonsin.
Ja, det började med att hon gick orent, blev halt lite då o då.. Åkte till vet. som sa att det va växtvärk, bullshit sa jag o krävde en remiss till en riktigt bra ortoped och fick tid hos Sophie Gäfvert tror jag hon hette, jobbade på Södra Djursjukhuset. Hon kikade på henne när hon gick osv o sa direkt att nått inte är som det ska, så vi röntgade direkt och mycket riktigt va det FCP, jag var ju livrädd för OCD.. Men det va FCP istället, pest eller kolera liksom.
Det va värst på vä. ben, men hon va ojämn på höger också. Det som räddade henne var att vi tog det i tid, hon va ju jätteung när vi upptäckte det.. Runt en 5-6 mån om jag inte minns fel.
Så hon blev satt i strikt vila en låååång period (kändes som evigheter, men det var kanske 2 mån eller så) och det är ju mycket för en valp av en storvuxen och aktiv (!!) ras.
När vi kom tillbaka efter den strikta vilan hade det växt till sig så bra tack vare att jag verkligen hade hållt henne STILLA så länge, hon hade ju tappat lite muskler och så, men det va skitsamma.. Benen hade hunnit växa ikapp och tack vare vilan hade det ju inte belastats så att det blivit några frakturer eller OCD av det hela. Så vi slapp operation.
Sen gick hon orent lite då o då fram tills hon va 9-10mån och i princip vuxit klart. Men hon blev ju friröntgad både fram och bak och ingen artros eller pålagringar någonstans. Så tack vare den strikta vilan så länge räddade vi henne från op.
Sen va förändringen i benen inte så extrem, hade det varit nån/några millimeter hade det blivit op. och vi hade inte kunnat rädda det med bara vila.
Ska lägga in er bland favoriter o nyfiket följa er resa, det kommer säkert gå super för er! Håller alla tummar o tassar :)

http://www.teamsegra.wordpress.com

Emmelie Larsson

9 juli 2013 22:45

Ska svara tillbaka på din egna blogg, återkommer där! :) ska lägga in er här också, redan sparat er i mobilen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards